Samtliga varor hos olivewellness.se anges inklusive moms.
Frakt tillkommer på alla priser om inte annat anges. Genom beställning på olivewellness.se godkänner du de vid tiden publicerade villkor som anges nedan och intygar att de uppgifter du lämnar om dig själv är korrekta.
Med benämningarna vi, våra, vårt och oss nedan avses Olive Wellness Nordic AB.
Företagsinformation:
Olive Wellness Nordic AB
Box 10022
181 10 LIDINGÖ
email: [email protected]
Organisationsnummer: 559265-4528
I samarbete med Klarna Checkout erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning, swish och direktbetalning.
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om dina produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är det något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta vår kundtjänst.
Vi förbehåller oss rätten att justera din beställning efter att beställning är lagd.
Situationen inkluderar, men är inte begränsad till om du har uppgivit felaktiga uppgifter i webbshopen, per telefon eller e-post.
Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten - detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter DHL och Budbees prislistor. Vid ordervärde överstigande 249 kr bjuder vi på fraktkostnaden.
Alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras i framtiden.
Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt och betalning, samt moms.
Vi erbjuder följande betalsätt
Klarna Checkout (kortbetalning, direktbetalning, faktura, delbetalning och swish)
Läs mer om villkoren för Klarna Checkout
Läs mer om Klarnas dataskyddspolicy
Du har som kund möjlighet att välja betalsätt mellan kort, direktbetalning, faktura eller avbetalning hos Klarna.
Om du aldrig tidigare handlat av Klarna görs det vid köptillfället en mikroupplysning för att kontrollera din kreditvärdighet.
Samtliga inhämtade uppgifter behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
För att vi ska kunna erbjuda dig Klarnas betalsätt behöver vi dela vissa av dina personuppgifter till Klarna, såsom kontakt- och orderinformation, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan erbjudas deras betalningsmetoder och för att skräddarsy betalsätten åt dig.
Mer information om Klarna kan du hitta här.
Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas dataskyddspolicy.
Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms eller 12% moms på priser för livsmedelsprodukter.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
Våra normala leveranstider är 2-3 arbetsdagar beroende på valt fraktalternativ. Beställningar lagda på helger skickas tidigast måndagen efter. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ber vi dig kontakta vår kundtjänst [email protected]
Vi erbjuder leverans med DHL och Budbee.
Du måste uppge giltig och korrekt leveransinformation. Om Olive Wellness Nordic AB får tillbaka ett paket som skickats till fel adress eller inte hämtats ut är det upp till dig att betala ny frakt. För beställningar som inte hämtas ut debiterar vi en avgift på 250 SEK.
I fall av trasig eller öppnad kartong vid leverans, kontakta ditt utlämningsställe direkt när du hämtar ut paketet. De har färdiga blanketter för skadeanmälan.
Spara alltid emballage och flaska/burk/påse och dokumentera skadan (fotografera).
Vi behöver detta för reklamation till transportören.
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med vår kundtjänst och dig, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden. Allmänna Reklamationsnämnden har telefonnummer 08-508 860 00.
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med beställning eller besök på webbplatsen.
Vi följer Konsumentverkets rekommendationer för e-handel. Kundtjänst måste alltid kontaktas via vår e-post ([email protected]) inom skälig tid. Reklamationen måste göras via vår e-post. Reklamation av trasig produkt ska ske inom skälig tid efter det att felet har upptäckts, dock senast inom 1 år från köptillfället. Observera att den trasiga produkten samt emballaget måste sparas tills dess att ärendet är löst. Om varan ej finns i lager eller har utgått så kontaktar vi dig innan vidare hantering. Vi hanterar reklamationsärenden normalt sett inom 3-14 arbetsdagar. Vid godkänd reklamation av köp så återbetalar vi summan för din beställning inom 30 dagar.
Vid köp av produkter på olivewellness.se har du som kund 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Du är ansvarig för att kontrollera att leveransen och produkterna är oskadda i samband med mottagande av paketet.
Du har 14 dagars öppet köp från det att du mottagit paketet, förutsatt att produkten returneras oanvänd i oskadad originalförpackning och i de fall där varan är plomberad skall denna vara obruten. Du kan då välja om du vill byta till en annan produkt eller få tillbaka pengarna. Om du önskar att göra ett byte, kontakta vår kundtjänst innan du skickar in retur. Vid retur eller byte betalar du själv returkostnaden.
Produkten måste vara obruten och oanvänd men enligt lag har du rätt att säkerställa dess egenskaper och funktioner. Vid nyttjande av ångerrätten har vi rätt att göra ett värdeminskningsavdrag i de fall då varan hanterats i större omfattning än nödvändigt. Värdeminskning bedöms från fall till fall. Öppnade och/eller använda produkter återtas inte på grund utav hälso- och hygienskäl. Vid godkänd hävning av köp så återbetalar vi summan för din beställning inom 30 dagar. För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.
Samtliga produkter måste returneras i obruten förpackning.
Returer skickas till:
Olive Wellness Nordic AB
Svanegatan 9
23432 Lomma
Om du nyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för artikeln snarast eller senast inom 30 dagar från den dag vi tog emot artikeln. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka artikeln.
Läs mer om distansavtalslagen hos Konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/
När du lägger din beställning hos oss behöver du uppge vissa personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig.
Du har enligt personuppgiftslagen (PUL) rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.
Kontakta oss
[email protected]
Produkten har blivit tillagd i varukorgen